+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

قیمت انواع مبل فرانسوی

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1403/01/25

قیمت انواع مبل فرانسوی

سبک‌های متنوع مبلمان فرانسوی همان‌طور‌که از نام‌شان مشخص است به کشور فرانسه باز می‌گردند. این مدل مبلمان به‌تدریج، در سراسر دنیا به‌خصوص ایران طرفداران بسیاری پیدا کرد، به‌گونه‌ای که سال‌هاست در کشورمان مبل فرانسوی تولید و روانه بازار می‌شود. جالب است بدانید که مبل کلاسیک فرانسوی به‌دلیل طرح‌های ساده و زیبا همواره در میان پرفروش‌ترین‌های بازار قرار گرفته است؛ ازطرفی، طرح‌ها و مدل‌های بسیاری مانند مبل استیل فرانسوی برای پاسخ‌گویی به سلایق مختلف تولید شده‌اند که هرکدام قیمت‌های متفاوتی دارند. ازهمین‌رو، در ادامه مطلب تصمیم داریم در مورد انواع این محصولات، ویژگی‌ها و عوامل موثر بر قیمت آن‌ها اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

مبل مدل فرانسوی

به‌طورکلی، مبل فرانسوی را می‌توان یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات در بازار دانست که به‌دلیل طراحی خاص و منحصربه‌فردش انتخاب بسیاری از افراد است. ازسوی‌دیگر، ابعاد مبلمان فرانسوی به‌گونه‌ای است که در دسته‌بندی مبل‌های حجیم قرار نمی‌گیرند، به‌همین دلیل برای بسیاری از خانه‌ها به‌خصوص مکان‌هایی که فضای کمی دارند، مناسب است.

مبل کلاسیک و مبل استیل فرانسوی از معروف‌ترین سبک‌های این محصولات هستند که امروزه، تولیدکنندگان برای جذب مشتریان با سلیقه‌های گوناگون، تلاش می‌کنند تا مدل‌های مختلف را با هم ترکیب کرده و مبلمان متنوع‌تری طراحی و تولید کنند. درواقع، انتخاب طرح‌های خاص و استاندارد؛ همچنین استفاده از چوب‌های مرغوب، رنگ‌های پلی‌یورتان و پارچه‌های مقاوم در کنار هنر دست اساتید برجسته، به تولید مبلمان فرانسوی پرفروش و محبوب در بازار منجر می‌شود.

قیمت مبل فرانسوی به چه عواملی بستگی دارد؟

از آن‌جایی‌که، تنوع مبلمان فرانسوی بسیار زیاد بوده و ممکن است هر تولید‌کننده از متریال خاصی برای محصول خود استفاده کند، قیمت این محصولات نیز متغیر خواهد بود. به‌طورکلی، قیمت مبل‌های فرانسوی به جنس چوب به‌کاررفته در آن، جنس و کیفیت پارچه، نوع فوم و اسفنج، نوع رنگ و کیفیت ساخت و اتصالات آن بستگی دارد. بااین‌حال، در ادامه به‌صورت دقیق‌تر عوامل موثر بر هزینه نهایی این مدل مبلمان را بررسی می‌کنیم.

منبت کاری مبلمان کلاسیک فرانسوی

بدون شک اصلی‌ترین ویژگی مبلمان کلاسیک، همان منبت کاری‌های چشم‌نواز و زیبای آن است که در قسمت‎‌های مختلف مانند حاشیه، دسته‌ها و پایه‌ها دیده می‌شود. درواقع، این نکته را در نظر داشته باشید که منبت کاری‌های مبل فرانسوی بسیار ساده و ظریف کار می‌شود؛ هرچه این منبت کاری‌ها با دقت و جزئیات بیشتری انجام شود، هزینه نهایی مبلمان نیز افزایش خواهد یافت.

ظرافت و دقت در تولید

به‌طورکلی، منظور از ظرافت و دقت، تنها برای بخش منبت کاری مبل مدل کلاسیک فرانسوی نیست؛ بلکه تمام اجزای مبلمان مانند دوخت‌ها، کنده‌کاری، رنگ‌کاری و... مهم است. محصولاتی که ظاهری شیک، تمیز و به‌اصطلاح خوش ساخت دارند، قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

کیفیت چوب

از دیگر عوامل موثر بر قیمت سرویس‌های مبلمان فرانسوی می‌توان به کیفیت چوب آن اشاره کرد. درحقیقت، مهم‌ترین متریالی که در ساخت این محصول به‌کار می‌رود، چوب است. به‌ همین دلیل باید از چوب‌هایی با بهترین کیفیت و با استحکام بالا استفاده شود؛ چرا که باید تحمل منبت کاری و تراش‌کاری‎‌های ظریف و با جزئیات زیاد را داشته باشد. جنس چوب به‌کار‌رفته برای چنین مبلمانی، معمولا از چوب‌های بسیار مقاوم همچون راش، گردو، توسکا و... است.

بااین‌حال، بعضی از تولید‌کنندگان برای افزایش کیفیت محصول و عمر مفید آن، از دو چوب متصل به هم نیز استفاده می‌کنند که به‌عنوان کلاف دوبل شناخته می‌شود. این نوع کلاف‌بندی از مستحکم‌ترین چارچوب‌های مبلمان کلاسیک فرانسوی است که قیمت بالاتری نیز دارد.

جنس پارچه

جنس پارچه مبلی از دیگر مواردی بوده که علاوه بر تاثیرگذاری در کیفیت مبلمان فرانسوی، بر روی قیمت نهایی آن نیز موثر است. به‌طورکلی، برای این سبک مبلمان پارچه‌های مرغوب و ضخیم مانند مخمل و شانل استفاده می‌کنند که قیمت بالایی نیز دارند. این موضوع را فراموش نکنید که هنگام خرید مبلمان فرانسوی به محل دوخت پارچه‌ها دقت کنید که جای سوراخ ناشی از سوزن مشاهده نشود؛ چرا که در این حالت پارچه کیفیت لازم را ندارد. درحقیقت، پارچه‌های باکیفیت در طولانی مدت، تغییر شکل یا تغییر رنگ نخواهند داد.

اعتبار و برند تولید‌کننده

درنهایت، باید اشاره کنیم که به‌دلیل وجود برند‌ها و تولیدکنندگان مختلفی که این محصول را به بازار عرضه می‌کنند، تنوع کیفیت و طراحی این نوع مبلمان بسیار زیاد است. در این میان محصولات برند‌های معتبر و شناخته شده، ممکن است نسبت‌به دیگران گران‌تر باشد.

ویژگی‌های مبل فرانسوی چیست؟

به‌طورکلی، با اینکه مبل‌های فرانسوی در سبک‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند؛ اما ویژگی‌های مشابهی را می‌توان برای آن‌ها در نظر گرفت. برخی از این خصوصیات که به‌طور ویژه در مبل کلاسیک فرانسوی به چشم می‌خورد، شامل موارد زیر می‌شود.

  • نوع ظریف‌کاری و سبک منبت کاری پایه‌ها و سایر بخش‌های مبلمان؛

  • ارتفاع پشتی صندلی با زاویه نسبتا قائم؛

  • به‌کارگیری پولیش و پتینه‌های آهکی در عمق و روی منبت کاری مبلمان؛

  • صندلی‌های ناهارخوری دارای الگوی گندم‌کاری؛

  • استفاده از سنگ مرغوب و باکیفیت برای میز غذاخوری، میز‌های بغل مبلی و سطح بوفه کف.

درنهایت، از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک مبلمان، شکل‌پذیری و ترکیب‌پذیری در کنار دیگر عناصر دکوراسیون داخلی مثل کاناپه، میز و صندلی با اشکال مختلف است. ازطرفی، این نوع مبلمان در فضا‌های محدود خانه‌های امروزی برای نهایت استفاده از محیط، مبلمان فرانسوی یکی از بهترین گزینه‌ها است.

خرید مبل فرانسوی با بهترین قیمت

همان‌طورکه پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، طرح‌ها و مدل‌های مبل فرانسوی به‌گونه‌ای است که در عین سادگی، بسیار خاص و چشم‌نواز است. ازهمین‌رو، انتخاب چنین مبلمانی می‌تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی خانه شما ببخشد. تنوع این محصولات زیاد است و اکثر تولیدکنندگان اقدام به طراحی و تولید مبل استیل و مبل کلاسیک فرانسوی در رنگ‌ها و جنس‌های متفاوتی می‌کنند تا شما با هر سلیقه‌ای بتوانید محصول موردنظرتان را پیدا کنید.

 این نکته را به‌خاطر داشته باشید که قیمت مبلمان فرانسوی به موارد متعددی مانند نوع چوب، جنس پارچه، نوع منبت کاری، هزینه کارگر، نوع اسفنج و فوم و... بستگی دارد. به همین دلیل تلاش کنید از تولیدکنندگان معتبر خرید کنید تا خیال‌تان بابت قیمت و کیفیت راحت باشد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری