+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

چه مدل سرویس خواب بخرم بهتره ؟

زمان مطالعه : 0 دقیقه | منتشر شده در: 1402/10/18

چه مدل سرویس خواب بخرم بهتره؟


ازآنجایی‌که حدود یک‌سوم عمر خود را در خواب سپری می‌کنید، توجه به محل خوابیدن و وسایل موردنیاز آن بسیار اهمیت پیدا می‌کند. درحقیقت، داشتن یک سرویس خواب استاندارد از لوازم ضروری هر خانه به‌شمار می‌رود. از طرفی، این محصول علاوه‌بر این‌که محلی برای استراحت و آرامش روحی پس از یک روز پرتلاش است، باعث ایجاد ظاهری جذاب و طراحی شیک دکوراسیون اتاق خواب شما نیز خواهد شد. این نکته را در نظر داشته باشید که باید ابتدا اجزای مختلف سرویس‌های خواب را بشناسید تا بتوانید متناسب با سلیقه و دکوراسیونی که برای چیدمان اتاق خواب مدنظرتان است خرید کنید. ازهمین‌رو، در ادامه این متن بیشتر به این موضوع می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم تا اطلاعات مفید و کاربردی را برای خرید سرویس خواب مناسب در اختیارتان قرار دهیم.

سرویس خواب


سرویس خواب شامل چه مواردی می‌شود؟


اگر به‌دنبال خرید سرویس خواب باکیفیت و متناسب با سلیقه و دکوراسیون اتاق خواب خود هستید، بهتر است ابتدا با اجزای آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین کالای خواب را برای ایجاد محیطی زیبا و دلنشین انتخاب کنید.
به‌طورکلی، انواع اجزای تشکیل‌دهنده سرویس‌های خواب مدرن، کلاسیک و ... شامل موارد زیر خواهد شد:
•    تخت خواب
•    پاتختی
•    میز آرایش
•    کمد
•    آینه‌قدی
•    صندلی میز آرایش
•    پاف نشیمن
•    فایل کشو
ازآنجایی‌که هر اتاق نیاز به کمد دارد، چه بهتر که با سرویس خوابتان نیز ست باشد. البته برخی از تولید‌کنندگان، کمد ست با سرویس را نیز ارائه می‌کنند که می‌توانید آن را انتخاب نکنید. درحقیقت، خرید تمامی این لوازم گفته‌شده به‌همراه سرویس، ضروری نخواهد بود. ازهمین‌رو، این امکان برای شما فراهم است که با توجه به سلیقه و نیاز‌های خود، برخی از این وسایل را نخرید. از طرفی، درصورتی‌که هنگام انتخاب و خرید این محصولات نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، کافی است از فروشنده سؤال کنید تا خریدی مطمئن و جذاب داشته باشید.


انواع مدل‌های معروف سرویس‌های خواب در بازار کدام است؟


به‌طورکلی، در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار خوبی در سبک‌های طراحی و نوع متریال‌های به‌کاررفته در ساخت انواع سرویس‌های خواب رخ داده است. به همین دلیل، شاهد تنوع مدل‌های گوناگونی از این محصولات در بازار هستیم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
سرویس‌های خواب سلطنتی
یکی از شیک‌ترین و لوکس‌ترین کالا‌های خواب، مدل سلطنتی است. تفاوت آن با سایر سرویس‌های مشابه در قسمت تاج تخت خواب است که علاوه‌بر استفاده از هنر منبت‌کاری در تزیین آن، کمی بلندتر نیز ساخته می‌شود.
در ساخت این مدل کالا‌های خواب، پارچه‌های باکیفیت و چوب‌های مرغوب و گران‌قیمت به‌کار رفته است. همچنین منبت‌کاری‌های ظریفی بر روی آن انجام شده است. ازهمین‌رو، قیمت سرویس خواب سلطنتی نسبت‌به سایر مدل‌های بازار بیشتر خواهد بود.

سرویس‌های خواب کلاسیک


سرویس‌های کلاسیک شباهت زیادی به مدل‌های سلطنتی دارند. درحقیقت، اگر از طرفداران سبک کلاسیک هستید و طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان نیز با این سبک انجام شده است، انتخاب این مدل کالای خواب ایده‌آل خواهد بود.
رنگ‌بندی‌ای که در جنس پارچه و سایر متریال این محصولات به‌کار می‌رود، اغلب از میان رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شود. از طرفی، همانند سبک سلطنتی تلاش شده است تا در این سبک نیز با کمک هنر منبت‌کاری، طرح‌های ظریف و زیبایی، به‌خصوص در قسمت تاج تخت، پایه‌ها، اطراف آینده و ... کار شود.

سرویس خواب

سرویس‌های خواب اسپرت


اگر به دکوراسیون مدرن و سبک‌های فانتزی علاقه‌مند هستید، خرید سرویس تخت خواب اسپرت گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. مدل‌های بسیار متنوعی از این محصولات تولید و روانه بازار می‌شود که به‌راحتی می‌توانید با توجه به سلیقه و ویژگی‌های آن، فضایی جذاب در اتاق خواب ایجاد کنید.


سرویس‌های خواب استیل


یکی از مدرن‌ترین سرویس‌های خواب بازار که طرفداران بسیاری نیز به خود جذب کرده است، سبک استیل است. برای تولید سرویس خواب مدرن استیل، از مواد پلیمری و یراق‌آلات باکیفیت، همچنین چوب‌های مرغوب و مستحکم راش، افرا، گردو و ... استفاده می‌شود.
معمولاً رنگ‌های خیره‌کننده همچون طلایی، گردوئی و سفید در این مدل محصولات رایج‌تر است. از طرفی، اگر منبت‌کاری‌های ظریفی در قسمت‌های مختلف آن انجام شود، باعث افزایش قیمت آن خواهد شد.
سرویس‌های خواب باکس دار
این مدل محصولات درواقع برای کاربرد‌های چندمنظوره بسیار عالی هستند. به‌گونه‌ای که اگر بخواهید از تخت‌خواب علاوه‌بر استراحت کردن برای نگه‌داری وسایل نیز استفاده کنید، بهتر است به فکر خرید تخت باکس دار باشید.
درحقیقت، با کمک جک سرویس خواب می‌توانید با بلند کردن تشک تخت، به قسمت باکس زیر آن برای قرار دادن وسایل دسترسی داشته باشید.


 
کدام سرویس‌های خواب را انتخاب کنیم؟


اکنون که با انواع مدل کالا‌های خواب آشنا شدید، شاید این سؤال در ذهنتان شکل بگیرد که کدام مدل بهتر است، در پاسخ به این پرسش باید گفت که علاوه‌بر سلیقه و انتخاب سرویس‌های خواب متناسب با دکوراسیون داخلی خانه‌تان، باید به کیفیت و استحکام آن نیز دقت داشته باشید. درواقع، متریال به‌کاررفته در ساخت این محصولات متنوع بوده و هرکدام ویژگی‌ها و دوام مختلفی دارند. چوب راش، ام‌دی‌اف، ملامینه، فلزی و ABS از پرکاربردترین موادی است که اکثر تولید‌کنندگان از آن استفاده می‌کنند.
در این میان، چوب به‌خصوص راش، گردو و بلوط به‌عنوان بهترین و مرغوب‌ترین متریالی شناخته می‌شود که در تولید سرویس تخت‌خواب به‌کار می‌رود؛ البته محصولاتی که از چوب باکیفیت و مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی ساخته می‌شوند قیمت گران‌تری نیز دارند.

سرویس خواب


گفتار پایانی


در متن بالا تلاش کردیم نکات مهمی را که باید هنگام خرید سرویس خواب در نظر داشته باشید با شما در میان بگذاریم. به‌طورکلی، تخت خواب از اجزای مهم سرویس‌های خواب محسوب شده است که در کنار کمد و میز آرایش می‌تواند یک دکوراسیون جذاب برای اتاق خواب شما فراهم کند که علاوه‌بر آسایش و راحتی هنگام استراحت، فضایی دل‌نشین و مطابق با سلیقه شما ایجاد شود. تنوع فراوان این محصولات در بازار گاهی باعث سردرگمی شما برای خرید خواهد شد.
درنهایت، مهم‌ترین معیار برای خرید، سلیقه شما خواهد بود، اما اگر به کیفیت زمان استراحت و خوابتان اهمیت می‌دهید، بهتر است این محصولات را از تولیدکنندگان معتبر و باتجربه بخرید تا خیالتان بابت گارانتی و خدمات پس از فروش آن راحت باشد. شما چه مدل سرویس خوابی را ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تحریریه شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری