+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

مبل کلاسیک ظریف

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/06

شاید با شنیدن نام مبل کلاسیک، اولین تصویری که در ذهن‌تان شکل بگیرید، یک مبلمان قدیمی با طرح‌های شلوغ و تزیینات ریز و درشت باشد. این مدل مبل ترکیبی از مبل استیل و سلطنتی محسوب می‌شود؛ ظرافتی که در ساخت آن وجود دارد باعث می‌شود هماهنگی مبلمان با هر سبک دکوراسیونی در منزل، فضای دل‌انگیزی را برای شما به‌وجود آورد. به‌طورکلی، مبل‌های کلاسیک تزیینات منبت‌کاری کمتر، نشیمن‌های راحت‌تر، وزن سبک‌تر و قیمت مناسب‌تری دارند. درادامه این مطلب تصمیم داریم اطلاعات مختصری در مورد استایل کلاسیک با‌ شما درمیان بگذاریم، همچنین، ویژگی‌های انواع و اقسام مبلمان کلاسیک را معرفی کنیم. اگر تصمیم به‌ خرید چنین سبک مبل‌هایی دارید، تا انتهای متن را بخوانید.

مبل کلاسیک چیست؟

یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های مبلمان برای چیدمان دکوراسیون داخلی، پذیرایی و نشیمن خانه‌ها، مبل‌های کلاسیک هستند. هنر اصیل به‌کار‌ گرفته‌شده در طراحی و تولید چنین مبلمانی به‌همراه تکنیک‌های منحصربه‌فرد سبک کلاسیک، باعث شده است تا مبل‌های زیبا و چشم‌نوازی را شاهد باشید.

اگر سری به بازار مبلمان بزنید، قطعا چشم‌تان‌ به‌ نوار چوبی و خو‌ش‌تراش دور مبل‌های کلاسیک خورده است. اغلب برای کلاف و تزیینات این محصولات، از چوب‌های طبیعی و مرغوب همچون چوب راش یا گردو استفاده می‌کنند تا علاوه‌بر کیفیت و طول عمر بالا، ظرافت بسیار زیادی نیز داشته‌ باشند.

ویژگی‌های مبلمان کلاسیک چیست؟

به‌طورکلی، ظرافت، منبت‌کاری، کیفیت بالای ساخت و استفاده از انواع چوب مرغوب از خصوصیات مهم مبلمان کلاسیک محسوب شده که این مدل محصولات را از سایر مبلمان متمایز می‌کند. درحقیقت، ظریف‌کاری این نوع مبل‌ها نشان از هماهنگی همه بخش‌ها از پایه و نشیمن گرفته تا تاج مبل خواهد بود که زیبایی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند.

ازآن‌جایی‌که مبل‌های کلاسیک پشتی‌های بلندی دارند، بر روی این قسمت‌ها منبت‌کاری‌های شیک و زیبایی اجرا می‌کنند که شباهت‌هایی با طرح‌های مبلمان سلطنتی نیز دارد. این کار علاوه‌بر زیباتر کردن مبل، باعث شده است که طرفداران بیشتری را به‌خود جذب کند. درنهایت، کیفیت عالی ساخت، طول عمر بالا و استفاده از بهترین چوب‌ها و پارچه‌ها سبب شده تا نسبت‌به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، مبلمان با ماندگاری بالاتری داشته باشید.

انواع مبلمان کلاسیک کدام است؟

مبل کلاسیک ظریف به‌خوبی توانسته است با تلفیق سبک طراحی دوره رنسانس ایتالیایی و فرانسوس؛  همچنین سلایق و ظرافت زندگی امروزی، جایگاه بسیار خوبی را درمیان سایر مبلمان برای خود به‌دست‌ آورد. در ایران ممکن است این مدل مبلمان را به‌عنوان مبل استیل هم بشناسند؛ ازهمین‌رو، درادامه، انواع مدل‌های پرفروش مبل‌های کلاسیک را به‌ شما معرفی می‌کنیم.

مبلمان کلاسیک راحتی

این نوع مبلمان که یکی از پرطرفدارترین محصولات بازار نیز محسوب می‌شود، علاوه‌بر طراحی ساده و چوبی، نشیمن بسیار راحتی دارد. درواقع، مبل کلاسیک راحتی برای افرادی که به‌دنبال مدل‌های شیک و ساده کلاسیک و درعین‌حال راحتی سایر مبلمان هستند، انتخاب ایده‌آلی به‌شمار می‌رود.

مبلمان کلاسیک سلطنتی

مدل‌های سلطنتی مبلمان کلاسیک به‌دلیل تزیینات ویژه همچون منبت‌کاری بر روی بخش‌های چوبی مانند تاج، دسته‌ها و پایه‌ها بیشتر در بازار ایران طرفدار دارد. این‌ مدل مبلمان به‌راحتی با سبک‌ها و سلیقه‌های مختلف دکوراسیون داخلی هماهنگ شده و زیبایی دوچندانی به فضای خانه می‌بخشد.

مبلمان کلاسیک فرانسوی

سبک طراحی مبل‌های کلاسیک فرانسوی ریشه در قرن هفدهم میلادی دارد. ظریف‌کاری‌ها و حکاکی‌های چوبی این سبک مبلمان در این‌ دوره بسیار پیچیده و گسترده بوده و همین امر حجم این‌ نوع مبل را بیشتر کرده‌ بود. باگذشت زمان و تغییر سلیقه‌ها، مدل‌های کلاسیک فرانسوی نیز به‌سمت سادگی رفته و اکنون می‌توان در بازار مبل کلاسیک ظریف فرانسوی را مشاهده کرد.

معمولا، پارچه مبلمان کلاسیک فرانسوی را از جنس کتان، مخمل یا ابریشم با رنگ‌های خنثی و روشن انتخاب می‌کنند. اگر بخش پذیرایی خانه‌تان فضای زیادی ندارد، بهتر است به‌فکر خرید مبل فرانسوی کلاسیک باشید.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین سبک‌های مبلمان کلاسیک، مدل‌های ایتالیایی هستند. اگر به‌دنبال یک طراحی دکوراسیون مجلل و لوکس برای قسمت پذیرایی خانه‌تان هستید، انتخاب چنین مبلمانی به‌ شما پیشنهاد می‌شود. از ویژگی‌های مهم مبلمان کلاسیک ایتالیایی می‌توان‌ به ظرافت، تقارن در طراحی، زیبایی، اصالت و شاهانه بودن آن اشاره کرد. درواقع، به‌همین دلیل است که برای ساخت چنین مبل‌هایی از بهترین و مرغوب‌ترین متریال استفاده می‌کنند.

مبلمان کلاسیک انگلیسی

یکی‌ از ساده‌ترین و بهترین انواع مبل کلاسیک، مدل انگلیسی آن به‌شمار می‌رود. در این مدل مبلمان، از منبت‌کاری‌های بسیار ساده استفاده شده و درعین‌حال بخش نشیمن آن بسیار راحت است. رنگ‌بندی پارچه مبلمان کلاسیک انگلیسی محدودیتی نداشته و طبق سلیقه خودتان می‌توانید سفارش دهید.

مبلمان چستر کلاسیک

یکی از جدیدترین طرح‌های مبل‌های کلاسیک که درحال‌حاضر نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده، مبلمان چستر است. سبک طراحی این نوع مبل‌ها، ساده، شیک و رسمی است؛ ازهمین‌رو، بیشتر در محیط‌های اداری و فضا‌های رسمی از آن استفاده می‌کنند.

درواقع، سبک چستر تاکنون تغییر زیادی نکرده و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به لمسه‌دوزی‌های نشیمن و پشتی آن اشاره کرد. مبلمان کلاسیک چستر بیشتر با پارچه‌های چرمی و رنگ قهوه‌ای تولید می‌شود؛ اما بسته‌به سلیقه‌تان امکان سفارش با پارچه‌های متفاوت و رنگ‌های دیگر نیز وجود خواهد داشت.

گفتار پایانی

در متن بالا در مورد انواع مبلمان کلاسیک و ویژگی‌های آن مطالبی را با شما درمیان گذاشتیم. این‌ سبک مبلمان به‌گونه‌ای است که هرگز از مد نخواهد افتاد. درحقیقت، با این‌که قدمتی طولانی در پشت طراحی و ساخت آن قرار دارد؛ اما برای هر دوره می‌توان مطابق با سلیقه افراد، مبلمان کلاسیک در بازار پیدا کرد. برخلاف تصور برخی از افراد و علی‌رغم شباهت‌هایی که وجود دارد، این مدل مبل با مبل استیل متفاوت است. تزیینات کمتر، نشیمن‌هایی راحت‌تر، وزن و قیمت متفاوت‌تر و درنهایت دقت و ظرافت در ساخت مبل کلاسیک ظریف، بیشتر به چشم می‌خورد.

به‌طورکلی، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید مبلمان کلاسیک، به‌ سبک‌ دکوراسیون داخلی خانه‌تان توجه‌ کرده و براساس آن بهترین انتخاب را داشته باشید. به‌عنوان‌ مثال، رنگ‌بندی‌های خنثی همچون سفید و کرم با منبت‌کاری‌های ظریف، برای خانه‌های ساده و مینیمال گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. نظر شما در مورد مبل‌های سبک کلاسیک چیست؟


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری